Ogólne warunki handlowe

Principal Elektrik s.r.o. do sprzedaży towarów za pośrednictwem sklepu internetowego umieszczonego na pelek.eu o nazwie Principal Elektrik s.r.o.

Treść

  1. Dane kontaktowe
  2. Podstawowe pojęcia
  3. Informacje dla klientów przed zawarciem umowy sprzedaży
  4. Proces zawarcia umowy sprzedaży
  5. Cena towaru i sposoby płatności
  6. Dostawa towaru i miejsce wykonania
  7. Prawa z tytułu wadliwego wykonania
  8. Sposoby rozpatrywania i zakończenia reklamacji
  9. Ochrona danych osobowych
  10. Siła wyższa
  11. Alternatywne rozwiązywanie sporów
  12. Ostatnia część, w tym prawo właściwe i jurysdykcja sądowa

1. Dane kontaktowe

1.1 Operator sklepu internetowego:

Principal Elektrik s.r.o.

Siedziba: Osadní 869/32, 17000 Praha, Česko

REGON: 03402614

NIP: CZ03402614

Uprawniony przedstawiciel: Sergii Kryvulia

Sąd rejestrowy / rejestr handlowy: Miejskiego sądu w Pradze Numer rejestracyjny: 231166

Adres siedziby: Peteřska nam 2, 11000 Praha,

(dalej zwany „sprzedawcą” lub „my”)

Telefon: +420774242766

E-mail: shop@pelek.eu

Obsługa klienta: Dla swoich klientów zapewniamy wsparcie klienta pod podanym powyżej numerem telefonu i adresem e-mail w dni robocze od 9:00 do 17:00.

2. Podstawowe pojęcia

2.1 Niniejsze ogólne warunki handlowe (dalej zwane „OGÓLNE WARUNKI”) sprzedawcy regulują wzajemne prawa i obowiązki stron umowy powstałe w związku lub na podstawie umowy sprzedaży (dalej zwanej „umową sprzedaży”).

uzawierane między nami a konsumentami lub przedsiębiorcami (dalej zwany „klientem” lub „ty”) za pośrednictwem Principal Elektrik s.r.o. na pelek.eu.

2.2 Sklep internetowy. Sklep internetowy sprzedawcy (dalej zwany „sklepem internetowym”) jest prowadzony na stronie internetowej pelek.eu Principal Elektrik s.r.o.

2.3 Co można u nas kupić? W naszym sklepie internetowym Principal Elektrik s.r.o. można kupić towary, które wystawiamy i oferujemy. Jeśli do towaru oferowana jest licencja, to również na jej użycie.

2.4 Kto jest uważany za konsumenta? Konsumentem jest każda osoba fizyczna, która poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub poza zakresem samodzielnego wykonywania swojego zawodu zawiera z nami umowę sprzedaży lub w inny sposób prawnie działa (dalej zwany „konsument"). Sklep internetowy jest przeznaczony wyłącznie dla klientów, którzy są konsumentami. Sprzedaż dla firm nie jest możliwa.

2.5 Towary z treścią cyfrową. Dla umów dotyczących dostawy towarów z treścią cyfrową mają zastosowanie te ogólne warunki umowy, o ile nie postanowiono inaczej. Treścią cyfrową są dane tworzone i udostępniane w formie cyfrowej.

2.6 Towary z elementami cyfrowymi. Dla umów dotyczących dostawy fizycznych nośników danych, które służą wyłącznie jako nośniki treści cyfrowych, mają zastosowanie te ogólne warunki umowy, o ile nie postanowiono inaczej. Treścią cyfrową są dane tworzone i udostępniane w formie cyfrowej.

2.7 Zbiór elektroodpadów. W związku z obowiązkami nałożonymi w § 38 ustawy 185/2001 Sb. o odpadach, w brzmieniu późniejszych przepisów, informujemy klientów, że stare elektroodpowiedzi można bezpłatnie przekazać do utylizacji pod adresem: Kirilovova 181, 739 21 Paskov, .

3. Sdělení zákazníkům před uzavřením kupní smlouvy

3.1 Oprávnění prodejce a kontrolní orgány. K prodeji zboží jsme oprávněni na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Kontrolu nad osobními údaji vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

3.2 Ilustrační charakter. Fotografie, které na naší webové stránce vidíte, mají pouze ilustrační charakter.

3.3 Dodatečné náklady. Neúčtujeme si žádné dodatečné náklady na telekomunikační prostředky (např.

pokud nám budete volat na naše telefonní číslo, zaplatíte pouze vaši běžnou sazbu telefonického hovoru).

3.4 Spotřebitelé mají právo na odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodů, nejméně ve lhůtě 14 dnů, která začíná běžet nejpozději ode dne převzetí zboží (nebo posledního výrobku, dílčí zásilky či posledního kusu v případě smlouvy na několik kusů zboží z jedné objednávky, či dodání zboží v několika dílčích zásilkách nebo kusech). Prodejce může poskytnout lhůtu delší. Pro dodržení lhůty stačí, když odešlete sdělení týkající se uplatnění práva na odstoupení od smlouvy před uplynutím této lhůty.

3.5 Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy. Abyste mohli uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy, musíte to učinit jednoznačným způsobem, na náš e-mail, telefon nebo adresu, případně jiným způsobem. K tomu můžete využít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy, není to však vaše povinnost.

3.6 Kdy nemáte možnost od kupní smlouvy odstoupit. Zákazník není oprávněn odstoupit od následujících smluv:

3.6.1 o dodávce zboží, které bylo upraveno a/nebo vytvořeno na přání zákazníka nebo pro jeho osobu;

3.6.2 o dodávce zboží, jehož cena závisí na výchylkách finančních trhů nezávislých na naší vůli, ke kterým může dojít během lhůty pro odstoupení od kupní smlouvy;

3.6.3 o dodávce zboží podléhajícího rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nevratně smícháno s jiným zbožím;

3.6.4 o dodávce zboží w zapečetěném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů jej není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil, což platí i u zvukové nebo obrazové nahrávky a počítačových programů, pokud zákazník porušil jejich původní obal;

3.6.5 o zakwaterowaniu, transporcie towarów, wynajmie środka transportu, wyżywieniu lub korzystaniu z czasu wolnego, jeśli ma być zgodnie z umową realizowane w określonym terminie lub w określonym okresie;

3.6.6 o dostawie gazet, periodyków lub czasopism z wyjątkiem umów o subskrypcję na ich dostarczanie;

3.6.7 o świadczeniu usług, jeśli zostały w pełni wykonane; w przypadku świadczenia za wynagrodzeniem, tylko jeśli rozpoczęło się za wcześniejszą wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a przedsiębiorca przed zawarciem umowy poinformował konsumenta, że świadczenie powoduje wygaśnięcie prawa do odstąpienia od umowy;

3.6.8 o pilnym naprawie lub konserwacji, które mają być wykonane w miejscu wskazanym przez konsumenta na jego wyraźną prośbę; nie dotyczy to jednak wykonania innych niż żądane naprawy czy dostarczenia innego towaru niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji;

3.6.9 o dostawie treści cyfrowej, jeśli nie została dostarczona na nośniku materialnym i została dostarczona za Państwa wcześniejszą wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy zakupu, a my poinformowaliśmy Państwa przed zawarciem umowy zakupu, że w takim przypadku nie mają Państwo prawa odstąpić od umowy zakupu.

3.7 Wartość zwróconego towaru i związane z tym koszty zwrotu towaru. Bezpośrednie koszty zwrotu towaru ponoszą Państwo. Jeśli wartość zwróconego towaru przekracza 990 Kč (990,01 Kč bez kosztów wysyłki), koszty zwrotu pokrywa sprzedawca.

3.8 Zwrot ceny zakupu. W przypadku odstąpienia od umowy zakupu w terminie do odstąpienia jesteśmy zobowiązani zwrócić Państwu cenę zakupu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów, jeśli wybrali Państwo inny sposób dostawy niż najtańsza oferowana standardowa dostawa przez sprzedawcę), i to tą samą metodą płatności, jak przy przyjęciu pieniędzy, chyba że uzgodnimy inaczej, najpóźniej w ciągu 14 dni od momentu, gdy otrzymamy zwracany towar lub zostanie nam wiarygodnie udowodnione jego wysłanie. Nie zostanie Państwu naliczona żadna opłata za ten zwrot płatności. Jeśli nie otrzymamy towaru z powrotem, mamy prawo nie zwrócić Państwu ceny zakupu.

3.9 Adres do wysyłki zwróconego towaru. Etykieta zwrotna jest zazwyczaj dostępna w koncie użytkownika na pelek.eu. Jeśli nie dostarczyliśmy etykiety do zwrotu towaru, proszę użyć do wysyłki towaru ten adres Kirilovova 181, 739 21 Paskov, . Alternatywnie prosimy o kontakt za pośrednictwem adresu e-mail shop@pelek.eu lub numeru telefonu 601548120, aby zapewnić Państwa prawa do zwrotu towaru i ustalić indywidualną procedurę.

3.10 Prezent. Jeśli razem z towarem klientowi zostanie przekazany prezent, umowa darowizny między nami a klientem zostaje zawarta z warunkiem rozwiązującym, że w przypadku odstąpienia od umowy kupna przez klienta lub z naszej strony, umowa darowizny dotycząca takiego prezentu traci moc, a klient jest zobowiązany zwrócić nam razem z towarem również przekazany prezent.

4. Proces zawarcia umowy kupna

4.1 Tworzenie zamówienia. Klient może wybrać jeden lub więcej towarów, dodając je do wirtualnego koszyka zakupowego, gdzie klient może przeglądać wybrane towary, zmieniać ich liczbę lub usuwać je z koszyka. Naciśnięcie przycisku „Kasa” wzywa klienta do podania informacji dotyczących dostawy i wyboru metody płatności. Przed zakończeniem zamówienia klient ma możliwość sprawdzenia i zmiany danych, które wprowadził do zamówienia, w tym danych klienta. Klikając przycisk „Zamówienie zobowiązujące do płatności”, proces zamówienia zostaje zakończony, a umowa kupna zostaje zawarta.

4.2 Akceptacja VOP. Wysyłając zamówienie, potwierdzacie, że zapoznaliście się i zgadzacie się z tymi VOP oraz naszymi zasadami przetwarzania danych osobowych.

4.3 Zgoda ustawowego przedstawiciela w przypadku nieletniego klienta. Jeśli w naszym sklepie internetowym dokonuje zakupu nieletni klient, wymaga to wcześniejszej zgody jego ustawowego przedstawiciela.

4.4 Właściwości towaru. Klient jest zobowiązany zapoznać się przed zakończeniem zamówienia z właściwościami, rodzajem i zalecanym sposobem użytkowania towaru. Składając zamówienie, klient potwierdza, że zapoznał się z tymi informacjami i że je rozumie.

4.5 Potwierdzenie zamówienia. Sprzedawca potwierdza przyjęcie zamówienia klienta, wysyłając klientowi potwierdzenie zamówienia e-mailem. To potwierdzenie zamówienia służy jedynie do informowania klienta, że zamówienie zostało przyjęte i będzie zrealizowane, najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych od złożenia zamówienia przez klienta. Umowa kupna jest już zawarta w momencie naciśnięcia przycisku „Zamówienie zobowiązujące do płatności“.

4.6 Język umowy. Językiem umowy jest język czeski.

4.7 Obowiązki wynikające z umowy kupna. Zawarciem umowy kupna zobowiązujemy się przekazać zakupiony towar i umożliwić nabycie prawa własności do towaru. Wy, zawierając umowę kupna, zobowiązujecie się odebrać towar i uiścić nam cenę towaru.

4.8 Kopie VOP a formularze do odstąpienia od umowy kupna. Klient otrzyma kopię zawartej umowy kupna, tj. aktualne brzmienie tych VOP. Klient konsument również otrzyma formularz do odstąpienia od umowy kupna w ustawowym terminie.

5. Cena towaru i sposoby płatności

5.1 Cena. Wszystkie ceny towarów są podane w koronach czeskich (Kč) i są podane z VAT.

5.2 Opcje płatności. Sposoby uregulowania ceny towaru oraz ewentualne koszty związane z dostawą towaru znajdą Państwo również na stronie z opisem sprzedawcy. Zastrzegamy sobie prawo w poszczególnych przypadkach nie zaoferować klientowi częściowego sposobu płatności za towar. Klient ma możliwość:

5.2.1 PayPal (Klient jest przekierowywany do PayPal, gdzie opłaci cenę zakupu ze swojego konta PayPal zgodnie z warunkami korzystania z PayPal, dostępnymi na https://www.paypal.com)

5.2.2 Płatność kartą

5.2.3 Płatność przelewem bankowym lub natychmiastowy przelew bankowy

5.2.4 Apple Pay, Google Pay

5.3 Nierealistyczna cena towaru. W przypadku wyświetlenia nierealistycznej ceny w wysokości 0 Kč lub wyświetlenia ceny znacznie odbiegającej od rynku, gdy za cenę nierynkową uznaje się taką cenę, która jest poniżej naszej ceny zakupu, zastrzegamy sobie prawo do usunięcia tej pozycji z Państwa propozycji zawarcia umowy kupna. O tym zostaną Państwo poinformowani na Państwa e-mail.

5.4 Forma faktury. Uzgadniamy, że faktury będą wysyłane elektronicznie, na Państwa e-mail.

5.5 Pełna zapłata ceny zakupu. Zastrzegamy sobie prawo własności do towaru u klientów aż do pełnej zapłaty ceny zakupu zgodnie z odpowiednią umową kupna.

6. Dostawa towaru i miejsce wykonania

6.1 Dostawa towaru. Towar zostanie dostarczony w czasie dostawy podanym dla danego rodzaju towaru. Zawsze zobowiązujemy się dostarczyć towar najpóźniej w ciągu 30 dni. O wszelkich zmianach w czasie

zawsze będziemy informować o dostawie. Wraz z ceną zakupu są Państwo zobowiązani zapłacić również ewentualne koszty związane z pakowaniem i dostawą towaru w umówionej wysokości, jak również dopłatę za wybrany sposób płatności. O ile nie podano wyraźnie inaczej, za cenę zakupu rozumie się również koszty związane z dostawą towaru. Przed zawarciem umowy kupna będą Państwo informowani o ostatecznej cenie zawierającej koszty pakowania i transportu.

6.2 Adres dostawy. Towar jest dostarczany na adres, który klient poda w zamówieniu.

6.3 Sposób transportu. Klient może wybrać sposób transportu towaru na dowolny adres podany w zamówieniu.

6.4 Powtórna dostawa i związane z tym koszty. W przypadku, gdy z powodów leżących po Państwa stronie konieczne jest wielokrotne dostarczanie towaru lub w inny sposób niż określono w zamówieniu, są Państwo zobowiązani pokryć koszty związane z powtórnym dostarczaniem towaru, tj. koszty związane z innym sposobem dostawy.

6.5 Odbiór towaru. W momencie odbioru towaru przez klienta przechodzi na klienta ryzyko uszkodzenia oraz przypadkowego pogorszenia jakości zakupionego towaru. Jeśli klient miał odebrać towar od przewoźnika, przechodzi

niebezpieczeństwo przypadkowego zniszczenia i przypadkowego pogorszenia jakości zakupionego towaru spoczywa na kliencie w momencie, gdy umożliwiono mu dysponowanie towarem, nie wcześniej niż w podanym czasie dostawy.

6.6 Obowiązek klienta przy odbiorze towaru. Przy odbiorze towaru jesteś zobowiązany go sprawdzić i upewnić się co do jego właściwości (szczególnie czy otrzymałeś właściwy rodzaj towaru, czy towar ma uzgodnioną jakość, czy towar w swoim opakowaniu zawiera wszystko, co powinien zawierać zgodnie z instrukcją). W przypadku widocznego uszkodzenia przesyłki przez przewoźnika klient jest zobowiązany do nieprzyjmowania takiej przesyłki od przewoźnika w ogóle. Nie ponosimy odpowiedzialności za szkody spowodowane przez przewoźnika, ewentualnie za późne dostarczenie towaru, niezależnie od tego, czy opóźnienie było spowodowane jakimkolwiek powodem.

6.7 Szkoda, która może powstać sprzedawcy z powodu nieprzyjęcia towaru. Jeśli klient konsument nie przyjmie towaru przy jego dostawie przez przewoźnika, towar zostanie następnie zwrócony Sprzedawcy, a jednocześnie klient konsument nie odstąpi od umowy kupna w terminie 14 dni od bezskutecznego doręczenia towaru, sprzedawca ma prawo żądać od klienta kosztów naliczonych przez przewoźnika za dostarczenie towaru z powrotem do sprzedawcy. Koszt ten stanowi dla sprzedawcy szkodę, która powstała w wyniku naruszenia ustawowych obowiązków klienta.

7. Prawa z wadliwego wykonania

7.1 Wadliwe wykonanie. Ta część ogólnych warunków umowy stosuje się do regulacji praw i obowiązków przy dochodzeniu praw z wadliwego wykonania w sprzedaży towarów między nami jako sprzedawcą a klientem jako kupującym.

7.2 Kiedy reklamować wadliwy towar. Wady towaru jesteś zobowiązany zgłosić nam (reklamować je) bez zbędnej zwłoki po tym, jak wada się pojawiła. W przeciwnym razie sąd nie przyzna Ci prawa z wadliwego wykonania. Masz prawo zgłosić wadę, która wystąpiła w towarze konsumpcyjnym, w ciągu 24 miesięcy od przejęcia tego towaru. To nie ma zastosowania do towarów, dla których na opakowaniu, etykiecie, w instrukcji dołączonej do towaru lub w reklamie zgodnie z innymi przepisami prawnymi podano czas, w którym można używać towaru. W tym przypadku stosuje się przepisy dotyczące gwarancji jakości (gwarancja umowna).

7.3 Co się stanie po upływie 24 miesięcy? Po bezskutecznym upływie 24 miesięcy nie można już zgłaszać wad towaru. Jeśli jest to możliwe dla danego towaru, ten termin wydłuża się o czas, w którym nie mogłeś korzystać z towaru, ponieważ był w procesie uzasadnionej reklamacji. Chociaż staramy się zawsze rozwiązywać reklamacje z Twoim zadowoleniem, z niektórymi towarami należy postępować zgodnie z instrukcjami podanymi na opakowaniu/etykiecie/w ulotce – w przeciwnym razie mogą ulec uszkodzeniu.

7.4 Gwarancja umowna. Jeśli dla danego towaru gwarantowana była dobrowolna gwarancja umowna dłuższa niż 24 miesiące od przejęcia towaru, będziesz mógł zgłaszać wady towaru przez ten czas. Okres ten wydłuża się o czas, w którym nie mogłeś korzystać z towaru, ponieważ był w procesie uzasadnionej reklamacji.

7.5 Przesłanka, że towar jest wadliwy. Jeśli wada ujawni się w ciągu 12 miesięcy od odbioru towaru, uznaje się, że towar był wadliwy już w momencie odbioru, chyba że udowodnimy inaczej.

7.6 Za jakie wady nie odpowiadamy? Nie odpowiadamy za wady w tych przypadkach: 7.6.1 jeśli wada na towarze występuje w momencie odbioru i dla takiej wady ustalono rabat od ceny zakupu,

7.6.2 wada powstała na towarze w wyniku zużycia spowodowanego normalnym użytkowaniem, lub wynika to z natury towaru,

7.6.3 jest spowodowana przez Ciebie i powstała niewłaściwym przechowywaniem, niewłaściwą konserwacją, Twoim działaniem lub uszkodzeniem mechanicznym, wszystko to w warunkach, które nie odpowiadają swoją temperaturą, zapyleniem, wilgotnością, innymi wpływami środowiska i jest tak bezpośrednio określone przez nas lub producenta (zazwyczaj na ulotce / etykiecie towaru), lub wynika to z przepisów prawnych,

7.6.4 towar, który został zmodyfikowany przez klienta i wada powstała w wyniku tej modyfikacji,

7.6.5 używaniem towaru w warunkach, które nie odpowiadają swoją temperaturą, zapyleniem, wilgotnością, chemicznymi i mechanicznymi wpływami środowiska, które są bezpośrednio określone przez sprzedawcę lub producenta, lub wynika to z przepisów prawnych,

7.6.6 wada powstała w wyniku zewnętrznego zdarzenia, na które nie mamy wpływu (np. zdarzenie losowe).

7.7 Co mam zrobić, aby zgłosić wadę towaru? W celu zgłoszenia praw z tytułu wad towaru skontaktuj się z nami za pośrednictwem konta użytkownika na pelek.eu, na podstawie tego skontaktujemy się z Tobą i uzgodnimy dalsze kroki. Ewentualnie skontaktuj się z nami bezpośrednio na nasz adres e-mail.

7.8 Potwierdzenie przyjęcia reklamacji. Po wysłaniu wiadomości o zgłoszeniu Twojego prawa do reklamacji skontaktujemy się z Tobą w ciągu 2 dni roboczych. Za moment zgłoszenia reklamacji uznaje się moment, w którym otrzymamy od Ciebie dane dotyczące zgłoszenia reklamacji towaru.

7.9 Dostarczenie reklamowanego towaru z powrotem do sprzedawcy. Towar musi być zwrócony w całości, nienaruszony (z wyjątkiem reklamowanej wady), najlepiej w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu, abyśmy mogli przestrzegać zasad prawidłowego postępowania sanitarno-higienicznego. W celu usunięcia wady przejmiemy towar na własny koszt. Skontaktujemy się z Tobą, aby uzgodnić dalsze kroki.

7.10 Potwierdzenie. Po otrzymaniu reklamowanego towaru zostanie wysłane potwierdzenie o przyjęciu reklamacji i jej treści na wskazany przez Ciebie adres e-mail.

8. Sposoby załatwienia i zakończenia reklamacji

8.1 Co wpłynie na moje możliwości. Będziesz miał prawo żądać usunięcia powstałej wady. Zgodnie z własnym wyborem możesz wybrać:

8.1.1 naprawa rzeczy; 8.1.2 dostarczenie nowej rzeczy; lub

8.1.3 dostarczenie brakującej części.

Z Państwa strony nie powinno to być nieuzasadnione żądanie. Jeśli naprawa rzeczy będzie dla nas stanowić znaczne trudności lub nie będzie to uzasadnione żądanie w odniesieniu do wartości rzeczy i znaczenia wady, poinformujemy Państwa o tym. Podobnie postąpimy, jeśli ocenimy Państwa żądanie dostarczenia nowej rzeczy jako nieuzasadnione w odniesieniu do wady towaru lub wartości towaru.

8.2 Jeśli będzie to istotne naruszenie umowy kupna. Jeśli wada będzie stanowić istotne naruszenie umowy kupna, będą Państwo mieli prawo odstąpić od umowy kupna lub żądać odpowiedniej zniżki z ceny zakupu towaru.

8.3 Kiedy będzie można żądać zwrotu ceny zakupu? W niektórych sytuacjach będzie można odstąpić od umowy kupna i żądać zwrotu ceny zakupu. Nie będzie to możliwe w sytuacji, gdy wada towaru nie będzie istotna. Jakie będą sytuacje, w których mogą Państwo odstąpić od umowy kupna i żądać zwrotu ceny zakupu:

8.3.1 odmówimy usunięcia wady towaru lub nie usunęliśmy tej wady w rozsądnym czasie;

8.3.2 z naszego oświadczenia lub z innej okoliczności będzie oczywiste, że wada nie zostanie usunięta w rozsądnym czasie lub bez znacznych trudności dla kupującego;

8.3.3 wada towaru objawia się wielokrotnie; lub

8.3.4 dotyczy to istotnego naruszenia umowy kupna.

8.4 Kiedy będzie można żądać odpowiedniej zniżki z ceny zakupu towaru? W niektórych sytuacjach będą Państwo mogli dalej żądać odpowiedniej zniżki z ceny zakupu. Nie będzie to możliwe w sytuacji, gdy wada towaru nie będzie istotna. Jakie będą sytuacje, w których mogą Państwo żądać odpowiedniej zniżki z ceny zakupu?

8.4.1 odmówimy usunięcia wady towaru lub nie usunęliśmy tej wady w rozsądnym czasie;

8.4.2 z naszego oświadczenia lub z innej okoliczności będzie oczywiste, że wada nie zostanie usunięta w rozsądnym czasie lub bez znacznych trudności dla kupującego;

8.4.3 wada towaru objawia się wielokrotnie; lub

8.4.4 dotyczy to istotnego naruszenia umowy kupna.

8.5 Muszą Państwo poinformować nas o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Maję Państwo obowiązek poinformować nas, jakie prawo z wadliwego wykonania umowy wybrali Państwo, przy zgłoszeniu wady lub bez zbędnej zwłoki po zgłoszeniu wady. Dokonanego wyboru nie mogą Państwo zmienić bez naszej zgody; nie dotyczy to sytuacji, gdy będą Państwo żądać naprawy wady, która okaże się nie do naprawienia.

8.6 Zwrócenie oryginalnego towaru. Przy rozpatrywaniu reklamacji poprzez dostarczenie nowego towaru, są Państwo zobowiązani do zwrotu towaru pierwotnie dostarczonego (chyba że ustalimy inaczej). Klient nie może żądać dostarczenia nowego towaru (ani nie może odstąpić od umowy kupna), jeśli nie może zwrócić towaru w takim stanie, w jakim go otrzymał. To nie dotyczy sytuacji, gdy towar został użyty przed odkryciem wady lub nastąpiła zmiana stanu podczas ustalania wady. Ponadto, w przypadku gdy z Państwa winy nie można zwrócić towaru w oryginalnym stanie.

8.7 Kiedy zakończy się proces reklamacyjny? Proces reklamacyjny kończy się w terminie 3 tygodni od zgłoszenia prawa z tytułu wad, chyba że uzgodnimy inaczej.

8.8 Zakończenie reklamacji. Jeśli reklamowany towar został nam przesłany do reklamacji przez przewoźnika, po jej załatwieniu zostanie automatycznie wysłany na Twój adres wraz z potwierdzeniem daty i sposobu załatwienia reklamacji, w tym potwierdzeniem dokonania naprawy i czasem trwania reklamacji, ewentualnie uzasadnieniem odrzucenia reklamacji.

8.9 Obowiązek przy odbiorze reklamowanego towaru. Masz również obowiązek przy odbiorze sprawdzić kompletność reklamowanego towaru, w szczególności, że przesyłka z towarem zawiera wszystko, co powinna zawierać. Późniejsze zastrzeżenia nie będą brane pod uwagę.

9. Ochrona danych osobowych

9.1 Zasady przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji na temat tego, jakie dane osobowe przetwarzamy, w jaki sposób, w jakim celu i przez jaki czas są przetwarzane, znajdziesz w naszych zasadach przetwarzania danych osobowych.

10. Siła wyższa

10.1 Czym jest siła wyższa. Za siłę wyższą dla potrzeb tych VOP uznaje się każdą przeszkodę, która wystąpiła niezależnie od naszej woli i uniemożliwia jej wypełnienie obowiązku, jeżeli nie można rozsądnie przewidzieć, że moglibyśmy tę przeszkodę lub jej skutki odwrócić, pokonać lub przewidzieć. Skutki wyłączające

odpowiedzialność są ograniczone tylko do czasu, w którym trwa przeszkoda, z którą związane są te skutki.

11. Alternatywne rozwiązywanie sporów

11.1 Pozasądowe rozwiązywanie sporów. Do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich z umowy sprzedaży właściwa jest Czeska Inspekcja Handlowa, z siedzibą przy Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, adres internetowy: https://adr.coi.cz/cs. Platformę do rozwiązywania sporów online, dostępną pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr można wykorzystać w przypadku sporów między sprzedawcą a klientem z umowy sprzedaży.

11.2 Europejskie Centrum Konsumenckie w Czechach. Europejskie Centrum Konsumenckie Czechy, z siedzibą przy Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, adres internetowy: https://evropskyspotrebitel.cz jest punktem kontaktowym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 roku w sprawie internetowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie internetowego rozwiązywania sporów konsumenckich).

11.3 Reklamacje. Zanim rozpoczniesz pozasądowe rozwiązanie sporów, zalecamy skontaktowanie się z naszym adresem e-mail shop@pelek.eu. Zawsze najpierw staramy się rozwiązać powstały spór polubownie. Twoje reklamacje

będą rozpatrzone najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych (48 godzin, ten czas może być wydłużony o dni wolne od pracy i święta państwowe, które są powszechne w Czechach).

12. Część końcowa, w tym prawo właściwe i właściwość sądowa

12.1 Zobowiązanie do poszanowania praw konsumentów. Jeśli postanowienie tych VOP jest sprzeczne z przepisami prawa ochrony konsumentów, ma pierwszeństwo prawo i zobowiązujemy się do jego przestrzegania.

12.2 Nieważne lub nieskuteczne postanowienie VOP. Jeśli jakieś postanowienie VOP jest nieważne lub nieskuteczne, lub stanie się takie, to zamiast nieważnych postanowień wejdą w życie postanowienia, których sens jak najbardziej zbliża się do nieważnego postanowienia. Nieważność lub nieskuteczność jednego postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych postanowień.

12.3 Porządek prawny. W przypadku istnienia elementu międzynarodowego ustalamy, że nasz stosunek prawny będzie regulowany porządkiem prawnym Czech z wyłączeniem wszystkich postanowień norm kolizyjnych, które odwołują się do innego porządku prawnego. Tą wyborem prawa nie może być użytkownik konsument pozbawiony ochrony, którą zapewniają mu postanowienia porządku prawnego kraju jego zwykłego miejsca zamieszkania. Strony umowy ustalają, że wyraźnie wykluczają zastosowanie Konwencji ONZ o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów. Zgodnie z artykułem 6 ust. 2 rozporządzenia Rzym I zawsze stosuje się bezwzględne postanowienia prawa, które byłyby stosowne bez tej klauzuli.

12.4 Spory i właściwość sądowa. Strony umowy ustalają, że do rozwiązywania ewentualnych sporów z umowy kupna, w których występuje element międzynarodowy, zawsze będą właściwe sądy według miejsca naszej siedziby. Tym nie są naruszane prawa konsumentów zgodnie z odrębnymi przepisami prawnymi.

12.5 Jeśli ustalimy inne warunki zawarcia umowy kupna. Postanowienia VOP są integralną częścią umowy kupna. Postanowienia odbiegające od VOP można ustalić w umowie kupna. Odbiegające ustalenia w umowie kupna mają pierwszeństwo przed postanowieniami VOP.

12.6 Konieczność zapoznania się z VOP w celu zawarcia umowy kupna. Zapoznanie się z tymi VOP jest dobrowolne, jednak bez ich zapoznania się niestety nie można zawrzeć umowy kupna.

12.7 Ważność VOP. Niniejsze VOP są ważne od 01.01.2024 i unieważniają ważność wcześniejszych warunków handlowych.